Nekoliko koraka do zdrave kose

Kosa je jedan od glavnih atributa lepote ljudskog tela i definitivno jedna od onih koji ostavljaju utisak na prvom sastanku sa strancem. Šta da radimo kada primetimo da je počela da se masti, često cveta, gubi sjaj ili rečeno u dve reči – da propada?

Obično samo otvorimo novčanik i kupimo skupe medicinske šampone, balzame, maske ili one čudesne preparate koji se reklamiraju i tvrde da će pored toga što je oprana, kosa biti nahranjena i negovana i imati i volumen, sjaj, snagu, elastičnost …

Ako znamo, da vitalnost i zdravlje našeg tela na prvom mestu zavisi od onoga što jedemo tj. unosimo u naš organizam, to isto važi i za kosu. Da bi bila vitalna i atraktivana, morate znati da su i kosi potrebni posebni proteina, jer je ona sama izgrađena uglavnom od njih.

Najvažnija komponenta kose je protein koji se nalazi u i koži, noktima, perju ptica, itd. Namirnice koje doprinose njegovom formiranju su riba, živinsko meso, posno meso, orasi, mahunarke, jaja i posebno čist puter, semenke suncokreta. Na sjaj i elastičnost će uticati badem, lešnik, sir i jogurt, ovsene pahuljice.

Dnevni unos vitamina, celuloze i minerala od svežeg voća i povrća je veoma važno i za zdravlje i stanje celog organizma i za kosu posebno. Dobro je smanjiti crveno meso, prženu hranu, mlečne proizvode i životinjske masti.

Pored dobre hrane kosi je potrebno svakodnevno kretanje, koje održava njen oblik. Kod gojaznosti, nedovoljna fizička aktivnost dovodi do problema sa kosom – uobičajena je pojava masne i oštećene kose.

Kao zaključak možemo reći da je neophodna pravilna ishrana u kombinaciji sa aktivnim načinom života koji obezbeđuje sagorevanje kalorija. I na kraju, treba izbegavati: stres, nervnu napetost i često uskraćivanje dovoljne količine sna. To će obezbediti pored fleksibilnog i vitkog tela i zdravu kosu.

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.