Globalni dečji dizajn maraton prvi put održan u Beogradu, uz podršku Addiko banke

Četvrto izdanje Globalnog dečjeg dizajn maratona (Global Children’s Designathon) održano je 3. novembra, a Beograd je ove godine prvi put bio na listi učesnika ovog svojevrsnog Dizajnatona. U prostorijama Impact Huba, prvog novembarskog vikenda, okupila su se 62 učenika iz 17 osnovnih škola iz Beograda i okoline, kao i jedne srednje škole iz Kraljeva, uzrasta od 9 do 16 godina, koji su uz pomoć novih tehnologija prikazali svoja kreativna ekološka rešenja za spas naše planete.
Ovo je bio poseban dan za mališane iz čitavog sveta – hiljadu dece u 30 gradova na svim kontinentima istovremeno je dizajniralo maštovita rešenja na temu održivosti planete Zemlje, što je deo jednog od Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija – Život na Zemlji.

Prvo mesto su osvojili osnovci beogradske OŠ „Drinka Pavlović“ sa svojim eko rešenjem „Bambos – reciklažno ostrvo na kome roboti sade bambus koji predstavlja održivu zamenu za drvo“. Drugo mesto je pripalo učenicima OŠ „Dušan Jerković“ iz Inđije, sa rešenjem „RoboShvaba“ – sistem zaštite šuma pomoću mikro robota koji mere promene u šumskom ekosistemu, dok su treće mesto osvojili đaci iste škole i predlog projekta „Eko Miš“ – robot koji reciklira otpad i pretvara ga u đubrivo namenjeno rastu biljaka, a ujedno i sadi drveće.

Takmičenje se odvijalo u dinamičnoj i zabavnoj atmosferi. Deca su započela dan istražujući temu krčenja šuma u svom gradu, a posebno posledice ove pojave, poput zagađenosti vazduha i gubitka staništa brojnih životinjskih i biljnih vrsta. Naredni korak je bio osmišljavanje i skiciranje ideja, a zatim su deca gradila prototipove svojih rešenja pomoću pištolja za lepljenje, mini motora, mikro:bita, LED svetla, senzora i recikliranih materijala. Putem interneta, deca su bila u kontaktu sa timovima u drugim zemljama, a na kraju dana su takmičari predstavili svoje izume na panelu koji su činili stručnjaci, roditelji đaka i istaknute javne ličnosti, kao i predstavnik Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj Republike Srbije i predstavnik Addiko banke.

„Mi smo izuzetno zadovoljni rezultatima našeg prvog Dizajnatona koji je pokazao da deca iz Srbije razumeju ekološke probleme i da kreativno razmišljaju koristeći različite medije za realizaciju svojih rešenja koja su bila raznovrsna – od aplikacija, robota, različitih proizvoda i usluga koje bi po njima doprinele boljoj zaštiti šuma. Posebno nam je važno da su razumeli način konstruisanja prototipa, da su se pripremili za rad i da su zaista uživali radeći sa Designathon elektro kompletom, reciklažnim materijalima, a mnogi od njih su po prvi put imali prilike da ekperimentišu programirajući uz Micro: bit“, rekla je Tijana Petrović u ime Dizajnatona.

Deca širom sveta ozbiljno razmišljaju o društvu i budućnosti zemlje. Inovativne ideje dece koja se bave ovim temama veoma su vredne i usmerene su na budućnost. Ponekada su toliko dobre da ih prihvataju razne kompanije i, u dogovoru sa mladim dizajnerima, dalje se razvijaju u novi proizvod ili uslugu.

Addiko banka je partner prvog Globalnog dečjeg dizajn maratona u Srbiji, u okviru programa društveno odgovornog poslovanja i podrške edukativnim inicijativama za mlade. „Sa zadovoljstvom smo se pridružili premijernom izdanju Dizajnatona u Srbiji, sa željom da promovišemo jedan neformalan oblik obrazovanja dece koji im pomaže da sa razumevanjem gledaju svet oko sebe, nauče što više i učine nešto značajno za našu planetu“, istakao je Vojislav Lazarević, predsednik Izvršnog odbora Addiko banke.

Četvrti Globalni dečji dizajnaton predstavlja edukativni program Dizajnatona (Designathon Works Ⓡ), nastao u Holandiji, a ova inicijativa je u Beogradu realizovana uz partnerstvo sa Addiko bankom. Globalni dečji dizajnaton podržava, između ostalih, i Svetska organizacija za prirodu (WWF).

Takmičenje se odvija u skladu sa jedinstvenom metodologijom Dizajnatona, koja decu širom sveta priprema da dizajniraju budućnost, učeći ih da koriste svoju kreativnost i nove tehnologije. Na ovaj način se kombinuju dizajnersko razmišljanje i praktično obrazovanje, kroz veštine poput kreativnog i kritičkog razmišljanja, komunikacije i digitalne pismenosti a ovaj pristup stiče sve veću primenu u obrazovnim sistemima, pomažući deci da se prilagode kontinuiranim promenama i složenoj budućnosti koja ih očekuje.

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.