5 najvećih mitova o dijetama

Gde god da se okrenemo, bombarduju nas naslovi poput: “Savršena figura za sedam dana”, “Jedeš sve, a gubiš kilograme!”, “Mršavljenje bez dijete i vežbanja”… Ali činjenica je da još niko nije smislio čarobnu tableticu koja će nam preko noći podariti savršenu figuru, a tebi baš ovog proleća treba figura od koje boli glava jer želiš da obučeš idealnu matursku haljinu. Jako je važno da znaš da zdravo telo ne pada s neba I da se za dobru formu treba potruditi: jesti zdrave namirnice, tu i tamo se nečega odreći i redovno vežbati. Ali čak i neke generalno prihvaćene istine o pravilnoj ishrani zapravo skrivaju razne zablude. Otkrili smo čime se to najčešće zavaravamo kad krenemo u borbu s kilogramima i otkrili smo napokon pravu istinu!

MIT 1: Voćni sok je bolji od gaziranih pića
“Dete, nemoj piti toliko Cole!” Svima nam je poznata ova rečenica. “Unutra je samo šećer! Užasno deblja! Radije popij sok od jabuke! Mnogo je zdraviji i bolji za tvoju figuru. Osim toga, dobićeš i malo vitamina.”

ISTINA: Generalno je to tačno. Ali to vedi samo za pravi 100-postotni sveže isceđeni sok. Jeftini kupovni sokovi često sadrže voće tek u tragovima, ali su zato puni šećera i veštačkih materija. Bolje ja da piješ vodu ili malo soka pomešanog s puno vode.

MIT 2: Želiš li smršati, moraš gladovati
Ako želiš brzinski da izgubiš nekoliko kilograma, samo trebaš nekoliko dana ne jesti. Gladovanje je pravo rjšenje jer dva dana gladovanja znači minimalno dva kilograma manje. Tako barem misli većina.

ISTINA: To je totalna zabluda. Odrasli čak i mogu postiti nekoliko dana, ali zbog čišćenja organizma, a ne gubljenja kilograma. Sve što izgubiš na takav način vratiš velikom brzinom. Tinejdžerima su svakodnevno potrebne sve hranjive materije kako bi sačuvali zdrav organizam!

MIT 3: Ugljeni hidrati goje
Krompir, testenina, kolači i hleb: zabranjeno! Ako želiš biti mršava, smeš jesti samo bjlančevine i povrće – tako barem tvrdi većina.

ISTINA: Ovo je najveća laž o dijetama IKAD izmišljena! Ugljeni hidrati organizmu daju energiju, a tvoj “motor” treba gorivo za pokretanje, kao i automobil. 100 g kuvanog krompira ima samo 86 kalorija, gomilu vitamina C koji je odličan za tvoj imunološki sistem i daje ti snagu za školu, sport i hobije.

MIT 4: Masnoće stvaraju salo
Masnoće su grozne, ulje je štetno kao i maslac. Ako želiš da smršaš, uopšte ne smeš jesti masti i prženu hranu.

ISTINA: Masnoće se ne smiju ukloniti iz jelovnika, kao ni ugljeni hidrati. Masnoće su zaista važne za tvoje zdravlje! Vitamini A, D, E i K ne mogu se preraditi u organizmu bez masnoća. Ali činjenica je da postoje “dobre” masti (maslinovo ulje, čičkovo ulje, riblja mast, avokado) i one “loše” (zasićene masti, kao u nekim kobasicama ili gotovim jelima). 25 do 30% dnevnog unosa kalorija trebale bi biti zdrave masnoće.

MIT 5: Šećer deblja
Čak 75% ljudi veruje u to. A ti?

ISTINA: Šećer deblja, ali samo ako su dnevne energetske potrebe organizma već zadovoljene – to znači ako tvoje telo dobija šećer u prekomernim količinama, nakupićeš višak kilograma. Ipak, trebaš imati na umu da telo već uzima dovoljno šećera iz ugljenih hidrata kao što je krompir, hleb i voće. Ali to ne znači da si povremeno ne smeš priuštiti pokoji slatkiš. Ali ne prečesto!

UPAMTI!!! • UPAMTI!!! • UPAMTI!!!

Mnoge stvari koje čuješ vezano uz mršavljenje su POGREŠNE! Tinejdžeri MORAJU svakodnevno uzimati sve hranjive materije kako bi njihova ishrana bila uravnotežena. Ako ukloniš nešto iz ishrane, ne samo što nećeš imati bolju figuru nego ćeš si dugoročno uništiti zdravlje.

Još si mlada, razvijaš se, i da bi bila zdrava, trebaš raznoliku i ZDRAVU ishranu. Ako stvarno želiš izgubiti nekoliko kilograma, to ne možeš postići gladovanjem. Radije manje jedi slatkiše, umesto njih pij jogurte, jedi voće, orašaste plodove i slično te počni se svakodnevno kretati. To je cela mudrost!

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.