Budite produktivniji: 15 načina da uštedite vreme

Dešava se da nekada ne možemo da pronađemo vreme ili energiju za sve ono što smo isplanirali tokom dana, ali postoje mnoge tehnike koje pomažu da se što bolje organizujete i budete daleko produktivniji nego ranije.

Isprobajte neke ili sve od ovih 15 saveta i imaćete vremena za sve što planirate da obavite.

1. Odlučite šta vam je važno jer za 5 godina, od 80% stvari koje sada obavljate neće biti ništa. Sve se svodi na to da ste zauzeti nečim bez ikakvog rezultata.

2. Spavanje, ishrana i vežbe pomažu da utrostručite svoje rezultate jer povećavaju fokus, motivaciju i daju dodatnu energiju.

3. Pravilo 2 minuta: Ako nešto možete uraditi u naredna dva minuta (odgovoriti na mejl, obaviti neki kućni posao) nemojte ga odlagati za kasnije. Odradite odmah jer će vam planiranje, podsećanje i sama radnja u budućnosti oduzeti mnogo više vremena.

4. Pravilo 5 minuta: Najveći lek protiv odugovlačenja je da veliki posao koji vas čeka radite samo 5 minuta. Međutim, čim počnete da ga obavljate, tih pet minuta će se odužiti i za tren oka ćete ga završiti.

5. Vaše pamćenje nije najbolje. Zato izbacite sve što vam je u glavi, čak i ako ste genije. Zapišite u svesku, zabeležite u aplikaciji na telefonu ili na papirićima zalepljenim na frižider.

6. Rutina je važnija od oruđa. Potrebna vam je disciplina, a to označava dve stvari: ujutru isplanirajte dan pred vama i to zabeležite u planer. Moći ćete da odredite prioritentne obaveze, obrišete nepotrebne stvari i odradite ono što je zaista neophodno.

7. Koncentracija: Za 30 minuta obavite samo stvar koju ste uzeli da radite i ništa, apsolutno ništa drugo. Ne javljajte se na telefon, ne kuckajte poruke, ne čitajte mejl ili postove na Facebooku. Jedino u slučaju životne opasnosti ostavite obavezu nezavršenom.

8. Uvek nosite slušalice. Čak i kada ne slušate muziku, to će odvratiti ljude da vam dosađuju ako vi to ne želite.

9. Isto važi i za telefonske razgovore. Ne morate uvek biti dostupni. Isključite ton i kasnije se javite ljudima kada imate vremena.

10. Izbegavajte ćaskanje. Ili dopisivanje sms-om, mejlom ili Facebook.

11. Uvek zapitajte sebe koja je najjača stvar koju trenutno možete odraditii primenite pravilo br.4.

12. Nemojte ulepšavati stvari. Kao što kažu u svetu startapa, ‘ako se ne stidite svog proizvoda, prekasno ste ga lansirali’.

13. Pritisak čini čuda. Zato kasnije nagradite sebe i društveno se angažujte.

14. Isplanirajte odmor. Vašem mozgu je potreban predah i ponekad epizoda omiljene serije čini čuda u pogledu produktivnosti.

15. Lažna nesposobnost. Ovo je diplomatski način primenjivanja prethodnog pravila.

Izvor: Quora.com

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.