Da li se od mandarina gojimo?

Kako se o mandarinama ne govori kad pričamo o “dijetnim” citrusima poput limuna i grejpfruta, da li onda tačno da mandarine zapravo goje? Pogotovo ako ih jedemo u velikim količinama, kao što je to često slučaj jer su mirisne, sočne i tako ukusne.

Goje li nas mandarine? Uglavnom ne!
Sad im je sezona pa uživajte u njima na dnevnoj bazi. Ako treba i za svaki obrok, iako naravno, ne mislimo da baš pojedete nekoliko kilograma svaki dan. Ta je količina ipak mnogo veća od umerene.
Moramo naglasiti kako mandarina ipak spada u voće s velikim procentom šećera, pa bi u sezoni mandarina ipak trebali pripaziti da tad konzumirate manje drugih šećera. Tako vaša linija neće osjetiti baš toliki šećerni napad.
Šta krije ukusna mandarina?

Kao što je već dobro poznato, mandarina je jesenja namirnica za podizanje imuniteta pred hladne, zimske dane. Puna je vitamina A, vitamina skupine B i C, a ima dosta folne kiseline, kalijuma, kalcijuma, magnezijuma, cinka i gvožđa.

Puna je i vlakana zbog čega se smatra dobrim izborom u dijetama, a dovoljno je hranjiva da može činiti samostalan obrok. Dve-tri mandarine ubažiće osećaj gladi i žudnju za slatkišima.

Pored toga, zbog svog sastava mandarina jelekovita i za neke druge stvari, osim za liniju.

Ona dokazano snižava loš holesterol, pogotovo beli deo kore, koji sadrži još više hranjivih sastojaka.

Postoji zapravo niz bolesti kojima mandarina ublažava rizike (od srčanog i moždanog udara do dijabetesa i ateroskleroze), a dokazano je dobra i za našu psihu, za dobro raspoloženje te svežiju, mlađu i lepšu kožu.

Izvor: index.hr

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.