Po jutru se dan poznaje

Stiglo nam je lepo vreme, a to znači da krećemo da razmišljamo o višku kilograma koji smo nabacili u periodu iza nas. Odluka o prelasku na zdrav režim ishrane nikad nije laka, pogotovo ako se radi o većoj promeni životnih navika. Pošto i ptice na grani već odavno znaju da je doručak najvažniji obrok, u ovom tekstu ćemo akcenat staviti na greške koje pravimo pri izboru namirnica za isti. 🙂

Ne izbegavajte proteine

Kremasta kafica i kolačić poput mafina čest je izbor ako doručkujemo van kuće. Reč je o finoj kombinaciji za oči i želudac kojoj na žalost nedostaje proteina. Istraživanja su pokazala da doručak baziran na proteinima uravnotežuje količinu šećera u krvi i smanjuje napade gladi. Započnite dan tako što ćete za doručak pojesti dva kuvana jaja i popiti jogurt koji je pomešan sa chia semenkama.

Ne preterujte sa sokom

Voćni sok može biti idealan izvor vitamina i minerala ali nije alternativna konzumacija voća. Kako bismo vam jasnije objasnili, prosečna narandža ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka od istog voća sadrži dvostruko više. Moramo naglasiti i to da u soku nedostaju prehrambena vlaksa kojih ima u voćki koja nije “mučena” blenderom.

Jedemo pogrešne masti

Poznato je da svakom telu trebaju masti kako bi normalno funcionisalo ali to ne znači da možemo preterivati, naročito ako je reč o zasićenim mastima (maslac, slaninica). Za doručak je idealna kombinacija zdravih masti, poput grčkog jogurta i malo naseckanih oraha.

Oprezno sa veštačkim zaslađivačima

Ako nešto nema kalorija ne znači i da nema negativnih posledica na naš organizam. Brojne studije su pokazale da veštački zaslađivači mogu narušiti ravnotežu bakterija u želudcu. Zaboravite na kafu zaslađenu saharinom. Umesto njega, ubacite cimet. Verujte nam, odličan je.

Predugo čekanje na doručak

Ako prvi obrok u danu pojedemo nekoliko sati posle buđenja, veće su šanse da ćemo preterati sa konzumacijom hrane i na kraju ćemo završiti sa kaloričnom bombom na tanjiru. Raspored svakako ne postoji ali potrudite se da doručkujete u prvih sat vremena od buđenja. Tako nećete izgladnjivati organizam i ješćete normalne porcije hrane.
Birajte obroke sastavljene od uravnotežene kombinacije proteina i ugljenih hidrata. Jedino tako ćete imati energiju tokom celog dana.

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.