YouTube najpopularnija društvena mreža među američkim tinejdžerima, dok popularnost Facebooka opada

Sajt za postavljanje i gledanje video snimaka YouTube najpopularnija je društvena mreža među američkim tinejdžerima, dok popularnost Facebooka među tom populacijom opada, pokazuju rezultati istraživanja.

Prema istraživanju Pew Research Centera, oko 85 odsto tinejdžera između 13 i 17 godina koristi YouTube, što je više u poređenju sa 72 odsto tinejdžera koji koriste društvenu mrežu Instagram i 69 odsto koji koriste Snapchat.

Popularnost Facebooka opada među tinejdžerima u SAD, pa tu društvenu mrežu koristi 51 odsto, što je manje u odnosu na 71 odsto u periodu između 2014. i 2015.

Pew centar ne navodi razloge za opadanje popularnosti Facebooka, ali dodaje da tinejdžeri tradicionalno prestaju da koriste mreže koje su postale mejnstrim i koje koriste njihovi roditelji.

U istraživanju se navodi da 95 odsto tinejdžera ima pametni telefon ili pristup takvom uređaju, što je veliki skok u odnosu na 73 odsto u prošlom istraživanju. Oko 45 odsto tinejdžera izjasnilo se da koristi internet “gotovo svakodnevno” i to je gotovo duplo više u odnosu na prethodno ispitivanje.

Mnogi eksperti zabrinuti su zbog sve mlađih korisnika društvenih mreža, posebno zbog male dece koje koriste društvene mreže, uključujući i Facebook mesendžer dizajniran za decu.

Kako se navodi u istraživanju, nije jasno da li su društvene mreže dobre ili loše za decu. Skoro polovina ispitanih tinejdžera smatra da korišćenje društvenih mreža nema nikakav uticaj na njih, 31 odsto smatra da je uticaj pozitivan, a 24 da je negativan.

U istraživanju koje je rađeno od 7. marta do 10 aprila učestvovala su 743 ispitanika.

A kakva je situacija kod nas, koju društevnu mrežu ti koristiš? Napiši nam jer je važno da se čuje vaš glas!

Foto: geralt/Pixabay

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.