Zdrave grickalice

Da, potrudili ste se oko zdravog doručka i ručka, ali već tamo oko 15h razmišljate o malo manje zdravim grickalicama i šta bi se to moglo pojesti kao užina. Nije uvek lako izdržati pozivima svim šećernim zadovoljstvima, ali pokušajte misliti na dugoročno stanje svog organizma ukoliko se odreknete otrova zvanog beli šećer. Donosimo vam nekoliko predloga zdravih ali i ukusnih užina.

Suva, slana leblebija ili kukuruz su bolja opcija od klasičnih kokica. Prepuni su vlakana i proteina što znači da će da vas zasite, a ukusni su. Možete ih pronaći u prodavnicam zdrave hrane ili u biljnim apotekama.

Jabuke i kikiriki maslac? Jabuke i marmelada? Priznajte da vam to nikad nikad nije palo na pamet, a tako je jednostavno, ukusno i zadovoljiće vaše dnevne potrebe za slatkišima. Izbegavajte svaku vrstu fabričkog šećera i poslastica.

Ako vam se sviđa suva leblebija, onda ćete stvarno voleti i grašak u tom izdanju. Prepuno vlakana i ukusno, savršena zamena za nezdravi i otrovni čips. Ali jedno upozorenje, treba imati meru i sa zdravim namirnicama, nije baš sve stvoreno da se jede u kamionskim količinama.

Tortilje, takosi, razni umaci – da, znamo da je taj Meksiko izvor preukusne, ali tako štetne hrane. Zašto ne biste umesto klasičnih takosa i sosa probali sos od gvakamola, a na prepečeni tost od hleba koji ste prethodno napravili od celih žitarica? Ili možda bezglutenski hleb? Ili od čistog kukuruznog hleba? Opcije su različite, mogućnosti razne, samo malo upotrebite maštu da spremite nešto i ukusno, a i zdravo.

Grčki jogurt je opcija doručka, ručka, večere ili užine. Niskokalorčna, a bogata proteinima namirnica koju možete jesti kad god poželite, bez griže savesti. Kombinujte ga sa svežim ili koštunjavim voćem i neka uvek bude opcija pre sladoleda. Naročito onog jako čokoladnog.

Lešnik u čokoladi? Ušećerni badem? Da, da, ukusno je – znamo, ali zašto ne biste sami pripremili svoj miks suvog i koštunjavog voća, bez ikakvih dodataka? Treba vam manje od dva minuta za to, a nećemo ni pokušati da vam sad opišemo koliko je dugoročno bolje za vaše zdravlje i stanje organizma. Mešajte i ono što možda nikad pre ne biste, slatko i slano, pronađite svoju omiljenu kombinaciju i počastite se, ne mislite o kalorijama, znate da su ove zdrave.

Umesto klasičnh energetskih pločica, radije napravite sami svoje ili sve ono što biste našli u pločicama – jedite odvojeno. U bio prodavnicama i apotekama koje imaju program zdrave hranee možete pronaći različite semenke i slatkiše pakovane upravo kao grickalice.

Mislimo da nema potrebe da objašnjavamo razliku između pravog svežeg pa čak i zaleđenog voća i bilo kakve voćne prerađevine? Da, tako smo i mislili… Iako su mafini i kolačići ukusni, setite se šećera i loših kalorija i iskoristite sezonsko voće koje vam se nudi.

Sokovi su tečni slatkiši i tačka. Nema tu šta da se doda. Svaki instrusijski sok nije zdrav već samo dobro upakovan i izreklamiran. Birajte da sami cedite svoje voće i pravite različite smutije i koktele, em su ukusniji i da, znamo da se ponavljamo kao papagaj, ali zdravlje, zdravlje, zdravlje!

Ok, znamo da čips, smoki ili štapići imaju posebno fin ukus, ali šta mislite o tome da probate grilovano povrće sa umakom? Ili da povrće pripremate na roštilju uz začine? Jeste li ikad probali šargarepu u susamu i maslinovom ulju? Ako niste, možda je vreme. Ukusno je, obećavamo!

Nemojte odmah u negativnom tonu dočekati predloge, dajte im barem šansu. Neki od njih koštaju puno manje od nezdravih, industrijskih grickalica i neće vas ništa posebno koštati da probate, a sve i da vam se ne dopadne ukus, opet se neće desiti ništa loše – ne mogu da pokvare želudac, verujte nam!

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.