Kada je najbolje vreme za dnevnu dremku

Nažalost, ne mogu svi da spavaju 30-40 minuta usred dana.

Ali, oni koji imaju takvu priliku dobijaju ogromnu prednost za zdravlje, produktivnost i efikasan rad mozga.

Ako spavate svake noći u trajanju od 8 sati, budite se lagano i ustajete bez problema, onda se verovatno osećate dobro, što znači da nemate potrebu za dnevnim spavanjem. Ali, svi mi ponekad spavamo 7 sati, nekad 5 ili samo 3.5, a noću od petka do subote nakon provoda, možete sutradan spavati i 15 sati, ako ne i više. Problem je u tome što hibernacija tokom vikenda ne nadoknađuje nedostatak spavanja tokom radne nedelje.

“Kad ste stalno lišeni dovoljnog sna”, kaže Rajkumar Dasgupta, pomoćnik profesora kliničke medicine na Univerzitetu u Južnoj Kaliforniji, “to ima izuzetno negativan uticaj na vaše raspoloženje, koncentraciju, zdravlje, imunološki sistem itd”.

Stoga, za one koji ne spavaju noću dovoljno, dnevni san može postati pravi spas. Naučnici se slažu da je idealno vreme za dnevnu dremku 15:00h, kada cirkadijski ritam pada na minimalni nivo.

I zaista, posle ručka, mnogi ljudi se osećaju pospano što znači da je vreme da odspavate pola sata. Međutim, ne spavajte danju duže od tih 30 minuta – jer rizikujete da padnete u duboki san, nakon čega ćete se osećati veoma loše, a noću nećete moći ponovo da zaspite.

Samo pola sata opuštanja u ležećem položaju sa zatvorenim očima i dalje od buke, u toku dana je dovoljno da postanete oprezniji, osetićete eksploziju kreativne inspiracije i zapamtiti nešto što vam ranije nije polazilo za rukom da zapamtite.

Foto: Guliver Thinkstock

Šta ti misliš o ovoj temi? Ostavi svoj komentar!

Tvoja adresa neće biti objavljena.